ازآن شب ها چه بگویم از شب عملیات بدر که قابل توصیف نیست. شب، شب ایثار و گذشت است، شب پیشی‌گرفتن بچه‌ها برای روی مین رفتن و جان باختن، دیگر کسی نمی‌دانست به چه صورت از این دنیا عروج می‌کند. آیا من واقعاً به مقام والای شهادت نایل می‌شوم؟

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار شهید فریدون ابوالحسنی چهارم فروردین ماه 1340، در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد.

پدرش نعمت الله، فروشنده بود و مادرش عفت خانم نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته بازرگانی درس خواند و دیپلم گرفت سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

سیزدهم آذرماه 1364، با سمت فرمانده واحد توپخانه تیپ 44قمر بنی هاشم (ع) در شلمچه بر اثر انفجار خمپاره، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار شهید در یکی از یادداشت‌های خود چنین می نویسد:

... ازآن شب ها چه بگویم از شب عملیات بدرکه قابل توصیف نیست. شب، شب ایثار و گذشت است، شب پیشی‌گرفتن بچه‌ها برای روی مین رفتن و جان باختن، دیگر کسی نمی‌دانست به چه صورت از این دنیا عروج می‌کند. آیا من واقعاً به مقام والای شهادت نایل می‌شوم؟ آیا هدف من از جبهه‌ آمدن و جنگیدن برای رضای خدا بوده یا خدای ناکرده برای چشم و هم چشمی‌ها، برای خودنمایی‌ها، این ها کلماتی بود که در جلو چشمانم رژه می‌رفتند. خدایا به این دل‌های پاک و به این انسان‌های وارسته قَسَمَت می‌دهم هرچه که لایق من است نصیبم فرما...

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس